A hosszú bezártság után végre van elérhető kulturális program: elkezdődött az öt hétig tartó, félig online eseményeket, félig látogatható kiállításokat is ígérő OFF-Biennále. A rendezvény társalapítójával, Somogyi Hajnalkával beszélgettünk, és válogattunk a programfüzetből is.
– Azon kevesek közé tartozol a hazai szcénában, akik a professzionális kurátorképzést külföldön végezték. Egyenes út vezetett az ELTE Művészettörténet Tanszékéről a New York-i Bard College-ba?
– Nem, korántsem. A művészettörténet szak befejezését közel tíz évig húztam. Ennek többek közt az volt az oka, hogy már az egyetem első éveiben dolgozni kezdtem. Elsőként a Kieselbach Galériában, itt háttéranyagokat szerkesztettem az aukciókhoz. Majd 2001 elején jelentkeztem a Trafó Galériába asszisztensnek Bencsik Barnabás mellé. Néhány hónap múlva rám bízták a galéria vezetését. Ez már teljes munkakör volt, és bár még ekkor is egyetemre jártam, teljes erőbedobással a Trafóra koncentráltam.
Sem ottani, sem itteni nem vagyok – El Kazovszkij a Nemzeti Galériában / Mennyire pop? – még egyszer a Ludwig Múzeum kiállításáról / Kis múzeumok nagy városa – frankfurti stratégiák / A tragédia árnyékában – őszi vásárok Párizsban / Állócsillagok és új sztárok – ArtReview Power 100 / Affér vagy humbug? – Bernini Szlovákiában / Pulóveres Madonna – Molnár-C. Pál Pesterzsébeten / Gasztromonet – impresszionizmus a tányéralátéten